Magento 2 vs. WooCommerce: poređenje platformi

28 Jan 2021

Kao kompanija koja u svakom trenutku razvija više Magento 2 i WooCommerce online prodavnica, često smo u prilici da obrazlažemo gde stojimo po pitanju velike Magento vs. WooCommerce debate. Ovaj blog predstavlja malu sistematizaciju naših iskustava.  

Svaka uspešna online prodavnica počela je svoj put odabirom e-commerce platforme koja za nju ima najviše smisla. Klijenti često žele da počnu razgovor o novoj prodavnici od drugih tema, kao što su rokovi i cene, ali to su sve pitanja na koja se može odgovoriti tek nakon odabira e-commerce platforme. Iako smo za 10 godina lansirali preko 100 online prodavnica na obe platforme, nije nam uvek lako da preporučimo Magento ili WooCommerce, jer dok je u nekim slučajevima očigledno koje je optimalno rešenje, mnoge prodavnice srednje veličine su “granični slučajevi”, i tu treba vrlo pažljivo razmotriti obe opcije. 

Gde će vaš sajt biti za pet godina?

Izbor platforme je prva strateška odluka koju klijent donosi, jer sadrži element predviđanja kako će se online prodavnica razvijati tokom vremena. Mi ćemo uvek izložiti naše mišljenje koja je opcija bolja u početnoj situaciji, ali samo klijent može imati viziju gde će njegova prodavnica biti za pet godina. Šta god da se dogodi, poželjno je izbeći promenu platforme sve dok je dizajn sajta dovoljno savremen i nije potrebno kreirati novi sajt. Ako klijent ima jasnu viziju ili vidi nekoliko alternativnih puteva razvoja sajta, svaki naredni izbor biće mnogo lakši. Magento 2  je rešenje kao poručeno  za ambiciozne kompanije, jer može neograničeno da raste, ali ako vizija ide ka razvoju priče o proizvodu više nego ka kreiranju velike prodavnice koja podržava 300 artikala u korpi, WooCommerce je možda bolji izbor.  

WooCommerce je masovnija platfroma, dok Magento 2 koriste velike online prodavnice

Mageto 2 i WooCommerece imaju mnogo zajedničkog

Pre nego što kažemo više o razlikama između Magento 2 i WooCommerce platforme, moramo reći da one predstavljaju dva načina da se dođe do istog rezultata, a to je prodavnica skoro neograničenih mogućnosti po najboljoj mogućoj ceni. Obe platforme poseduju fascinantan broj tema i pluginova, tako da je moguće kastomizovati ih i dodavati im funkcionalnosti gotovo u nedogled. Sve što klijent zamisli, šta god da je video na drugim sajtovima, već postoji kao osnovna mogućnost ili kao nadogradnja, pogotovu kada je u pitanju Magento. Takođe, obe platfrome poseduju vrlo aktivnu zajednicu, koja će svakome ko ima nedoumice vrlo brzo i besplatno pomoći sa bilo kojim problemom. Ovo je posebno važno za WooCommerce sajtove koje u potpunosti održava klijent, jer ako klijent oseća da je tehnički dovoljno obučen da sam vodi sajt, tada ne plaća nikakvu dodatnu uslugu.  

Prednosti open source rešenja

Za razliku od drugih e-commerce platformi, kao što su Shopify i PrestaShop, Magento 2 i WooCommerce ubrajaju se u open source softver. To u praksi znači da programeri širom sveta imaju pristup kodu, tako da svakodnevno kreiraju dodatke i poboljšanja, a ona poboljšanja koja se pokažu kao najbolja ulaze u narednu osnovnu verziju. Kao u slučaju Android operativnog sistema, to dovodi do usavršavanja softvera, tako da on daleko prevazilazi bilo šta što može da kreira zatvorena grupa ljudi. Veoma moćne alate koji nisu deo osnovnog softvera moguće je povoljno dokupiti kao temu ili plugin, i upravo to nadmetanje programera da naprave korisne alate i ponude ih korisnicima vremenom je učinilo Magento i WooCommerece najboljim e-commerce platfromama.

WooCommerce je deo WordPress platforme za kreiranje i upravljanje sajtovima, tako da funkcioniše sa svakom popularnom WordPress temom i moguće je dodavati nove funkcije jednostavnom instalacijom pluginova. Magento je u osnovnoj varijanti besplatan softver (Magento Community Edition), a kompanija Adobe nudi i plaćene verzije, ali one nisu potrebne kompanijama koje posluju lokalno ili regionalno, kao što je slučaj u Srbiji, već su rešenja namenjena globalnim brendovima i trgovcima.     

dashboard
Početna stranica (Dashboard) Magento 2 i WooCommerce platgforme

Bitno je napomenuti da su open source rešenja najbolja i za vlasnike online prodavnica, samim tim što su besplatna, tako da klijent plaća samo web hosting, rad programera i dodatne teme i pluginove koje kupi, ali ne i osnovni softver, što je slučaj sa drugim e-commerce platformama. 

Kruške i jabuke: Mogu li se Magento 2 i WooCommerce porediti

Magento i WooCommerce rasli su i razvijali su se paralelno tokom proteklih desetak godina, i već od prvih verzija traje debata koja od ove dve platfrome je bolja. Veliki broj članaka posvećen je ovoj temi, od kojih je većina vrlo površna i plasira sledeću tezu:

“Magento je moćan, ali komplikovan. Rad programera za podešavanje Magento plaftorme je skup, zbog čega se preporučuje samo velikim kompanijama. Sa druge strane, WooCommerce poseduje sve što vam može zatrebati, a prodavnicu možete lansirati bez ičije pomoći, čime ćete uštedeti mnogo novca.”

U ovakvim ocenama leže tri ključne greške:

  • Ako je neko dovoljno tehnički edukovan da ume da konfiguriše WordPress, uključujući podešavanja baze, servera ili online plaćanja, on će, uz malo edukacije, brzo ovladati i Magentom. Mit je da prosečan korisnik sam može da pokrene funkcionalnu WooCommerce prodavnicu. 
  • Rad programera na zapadu zaista jeste skup, ali u domaćim uslovima veoma se isplati platiti dobre programere da lansiraju Magento prodavnicu, budući da je radni sat tri puta povoljniji u Srbiji.
  • WooCommerce ne može se porediti sa Magentom po mogućnostima i performansama. Obe platforme su odlične, ali uvek kada se kaže da WooCommerce nešto može da postigne brže i jeftinije, treba imati u vidu da to verovatno neće biti postignuto na istom nivou kao u Magentu.

Magento 2 i WooCommerce se naravno mogu porediti i korisno ih je porediti, ali je potrebno izbeći generalizacije, jer u nekim segmenitma, kao što je integracija sa društvenim mrežama, platforme su zaista vrlo slične, dok su u drugim potpuno različite. Primera radi, na WordPress-u je lakše menjati dizajn postojeće prodavnice, dok je u Magentu daleko lakše voditi složen katalog proizvoda i upravljati zalihama. Svako uopšteno poređenje stoga je pogrešno.    

MAGENTO ILI WOOCOMMERCE: LAKOĆA KORIŠĆENJA I BRZINA LANSIRANJA PRODAVNICE

Lakoća korišćenja i brzina pokretanja projekta sa jedne strane i performanse i mogućnosti sa druge strane su dva osnovna faktora o kojima klijenti brinu kada biraju e-commerce platformu. Razmotrimo prvo koje je rešenje brže i jednostavnije. 

lista proizvoda
Lista proizvoda: Magento je daleko pregledniji, sa više filtera za pretragu. WooCommerce preporučuje se za prodavnica sa do 100 proizvoda.

Mnogi naši klijenti dolaze sa upravo sklopljenim ugovorom o uvozu proizvoda u Srbiju ili su sami stvorili novi proizvod i njima je vrlo važno da online prodavnica bude spremna što pre. Takođe, za mnogo klijente veoma je važno i koliko je komplikovano svakodnevno vođenje prodavnice, jer neki su spremni da uče i obuče se u korišćenju kompleksnijih programa, dok će drugi svakodnevno vođenje poveriti menadžerima prodavnica i žele da im se ponudi strogo definisan okvir u kome se radi, bez mogućnosti da nešto slučajno poremete na sajtu. 

Složenost pokretanja web prodavnice 

Najbrže se može pokrenuti standardna WooCommerce prodavnica, jer ona koristi predefinisana rešenja za online prodavnice, koja Smart Web konstantno poboljšava i unapređuje. To su elementi poput filtera artikala ili korpa za proizvode – blokovi čija je funkcija iste i koji se mogu koristiti na različitim sajtovima. To smanjuje broj opcija kada je u pitanju raspored elemenata, ali klijent dobija proverena rešenja, koja se potom prilagođavaju vizuelnom identitetu kompanije i konačni izgled sajtova je međusobno potpuno različit. Nešto više vremena potrebno je standardnu Magento 2 prodavnicu, koja takođe uključuje blokove ranije razvijenog koda. Kada je reč o custom prodavnicama, u kojima se svaki detalj izrađuje u skladu sa željama i potrebama klijenta, potrebno je više vremena za izradu sajta i to je ponovo WooCommerce u blagoj prednosti kada je vreme izrade u pitanju. 

Složenost unosa proizvoda u web prodavnicu

Pored strateških odluka, kao što su izbor e-commerce platforme i paketa usluga, najvažniji posao koji tokom izrade obavlja klijent je priprema liste proizvoda za unos u web prodavnicu. Magento i WooCommerce su jednako efikasni u ulistavanju proizvoda putem CSV fajlova, a mogu se koristiti i ekstenzije za Magento, odnosno plaginovi za WordPress. Maganeto pruža daleko više opcija, poput unošenja pravila koja prate proizvode, kao što je popust koji se dobija ako se uz proizvod A kupi i proizvod B. 

Opcije prilikom dodavanja novog proizvoda. Magento nudi više opcija, dok WordPress interfejs ima mnoge elemente blog interfejsa.

Magento takođe poseduje značajnu prednost u vidu integracije sa poslovnim softverom. Zahvaljujući toj integraciji, proizvodi mogu biti importovani u prodavnicu sa svim atributima bez dodatne pripreme, uz unošenje i drugih postavki iz poslovnog softvera, kao što su stanje u magacinima ili prioriteti popunjavanja lagera po prodavnicama. Kao i u većini drugih slučajeva, Magento 2 je daleko ispred WooCommerce-a po mogućnostima, iako je i WooCommerce sasvim adekvatan za klijente koji nemaju unapred pripremljene i detaljne baze proizvoda. 

Složenost vođenja web prodavnice

Magento 2 i WordPress poseduju odličan korisnički interfejs i zadovoljstvo ih je koristiti. Međutim, postoji razlika u filozofiji dizajna i u mogućnostima. Magento 2 raspolaže velikim brojem opcija i potrebno je neko vreme da korisnik zapamti gde se one nalaze, ali prednost ove platforme je u tome što su sve opcije u unificiranom interfejsu, koji je vrlo intuitivan. Sa druge strane, WooCommerce poseduje WordPress kao svoju osnovnu platformu, koja je jednostavna za korišćenje, međutim svaki pojedinačni plugin ima svoju internu logiku i način rada. WooCommerce zato suštinski može biti zahtevniji za rad, izuzev ako je reč o veoma jednostavnoj prodavnici sa malim brojem artikala. 

Magento interfejs poseduje i mnoge napredne opcije, koje klijent ne mora odmah koristiti, ali su mu nadohvat ruke i može da ih upoznaje postepeno, dok WooCommerce podrazumva dodavanje plugina za svaku novu funkciju, što usporava prirodni tok ovladavanja platformom i odbija mnoge klijente od korišćenja naprednih funkcija. Magento je takođe daleko bolji u vođenju evidencije i davanju izveštaja o radu prodavnice, uključujući automatsko naručivanje od dobavljača i vrlo kompleksne analize prodaje. 

MAGENTO ILI WOOCOMMERCE: POREĐENJE PERFORMANSI

Funkcije i brzina online prodavnice

Online prodavnice mogu biti više ili manje složene u smislu načina sortiranja, pretraživanja i povezivanja proizvoda, zatim na nivou interakcije sa kupcem, na polju plaćanja, dostave i tako dalje. Neke od najnaprednijih online prodavnica na svetu koriste Magento 2, tako da je ova platfroma logičan izbor za sve velike kompanije. WooCommerce takođe nudi opcije koje mogu da odgovore na potrebe savremenih web prodavnica, međutim u manjem obimu. 

Magento 2 je neuporedivo bolji za vođenje prodavnica sa različitim tipovima proizvoda i za paralelno vođenje više prodavnica (ista prodavnica na više jezika), uz bolju integraciju sa stanjem magacina, različitim sistemima plaćanja i dostave. Ukratko, Magento pruža daleko više funkcija, iako WooCommerce developeri pokušavaju da prate Magento, tako što redovno kreiraju pluginove koji donose neke od najpopularnijih Magento funkcija na WooCommerce platformu. Međutim, Magento je i dalje u velikoj prednosti kada je u pitanju rad sa većim brojem proizvoda. Uz dobar server, Magento prodavncie sa više desetina hiljada artikala učitavaju svaku stranu za manje od 0.5 sekundi, kao i korpe sa više stotina proizvoda, dok učitavanje proizvoda kod velikih WooCommerce prodavnica često traje preko dve sekunde. 

Skalabilnost 

Retko kojoj prodavnici će odmah na početku biti potrebne sve funkcije koje se danas mogu videti u najboljim svetskim prodavnicama, ali velika prednost Magenta je u tome što se funkcije mogu dodavati postepeno, kako se ukaže potreba ili kako klijent ovladava Magentom. Sa druge strane, WooCommerce postaje sve nezgrapniji i sporiji što se više pluginova dodaje. Kako WooCommerce prodavnica raste u nekom trenutku postaće potrebno preći na profesionalniju e-commerce platformu, kao što je Magento. Samo je Magento skalabilan na taj način da je moguć prirodni rast od male do globalne prodavnice, a to je upravo zato što paket sam po sebi već podrazumeva sve najnaprednije fukcije i samo je pitanje kada će se koja biti aktivirana i konfigurisana.

Alati za poboljšanje prodaje

Sve dok je online prodavnica relativno mala, tim koji je vodi može uspešno osmišljavati akcije koje će da poboljšaju prodaju, sve od promo kodova i happy hour-a, do nagradnih igara ili mejlova za registrovane kupce. Međutim, kako prodavnica raste, sve je teže na pravi način raditi na poboljšanju prodaje svih artikala, i tu na scenu stupaju specijalizovani alati. Tipični primeri su sistem nagradnih poena za kupce, alatke za praćenje cena kod konkurencije ili automatski mejlovi sa novim proizvodima za kupce koji aktivno prate određene grupe proizvoda. 

Magento nudi mogućnost generisanja najrazličitijih izveštaja, dok WooCommerce daje osnovne izveštaje o količinama prodate robe, vrstama transakcija i kupcima.

Sve ove alatke daleko su razvijenije na Magento 2 platformi i mnoge od njih integrisane su u samu platformu, dok se u slučaju WooCommerce-a alati moraju dodavati u vidu pluginova, i tu čak WooCommerce može stvoriti veće troškove nego Magento, jer se većina plaginova ovog tipa za WooCommerce plaća. Među najnaprednijim rešenjima su automatski sistemi za korekciju cena i drugi sistemi koji poseduju određen nivo samostalnosti, a takvi alati takođe su daleko dostupniji i daleko bolje razvijeni na Magento platfromi.

Optimizacija za pretraživače i društvene mreže

Magento 2 i WooCommerce su platforme koje se mogu precizno podesiti za što bolje kotiranje na pretraživačima, što je bitno ne samo da bi se sajt pojavljivao na prvog stranici Google-a za uopštene pretrage, već i da bi se proizvodi pojavljivali kao rezultati kada kupci u pretraživač unesu naziv tog proizvoda. I u ovom slučaju WordPress zahteva korišćenje plaginova, dok Magento nudi veliku paletu opcija već u osnovnom paketu.

Obe platforme sadrže i alate koji omogućavaju lako šerovanje i lajkovanje proizvoda na društvenim mrežama i integraciju sa raznim vidovima prodaje na društvenim mrežama. Ono što Magento 2 i WooCommerce takođe nude je i lako kreiranje postova na društvenim mrežama, bilo da se ti postovi baziraju na jednom proizvodu ili kolekciji proizvoda.

SEO podešavanja: Magento po defaultu poseduje pregršt opcija, dok WooCommerce zahteva instalaciju plugionova.

Bezbednost

Bezbednost je konstantna briga online prodavnica, jer su one često na meti napada hakera. Najčešće su u pitanju pokušaji da se sajt prisluškuje, kako bi se ukrali brojevi i šifre kreditnih kartica koje kupci unose. Hakeri takođe mogu pokušati da blokiraju rad sajta enkripcijom i da traže otkup kako bi ga otključali, kao i da izdaju hakovane naloge za dostavu, kako bi preuzeli robu koju nisu platili. Magento 2 prodavnice su izrazito bezbedne, a sadrže čak i zaštitu od kupovine kradenim karticama, kako prodavnica ne bi bila saučesnik u prevari, a na meti hakera su uglavnom stare Magento 1 prodavnice, koje ne sadrže jednak stepen zaštite. Jedna od usluga Smart Web-a upravo je migracija sa Magento 1 na Magento 2 plaftformu, koja se može obaviti veoma brzo.

WooCommerce platforma je takođe veoma bezbedna, sve dok se koriste samo najpopularniji pluginovi. Međutim, WooCommerce developeri često posežu za neproverenim pluginovima kako bi proširili mogućnosti prodavnice ili dobili besplatno neku funkciju koja se inače nudi putem plaćenih pluginova, što prodavnicu dovodi u veliki rizik. To, naravno, nije praksa u Smart Webu-u, ali ipak zbog prirode rada sa plaginovima WooCommerce nikada ne može biti siguran kao Magento 2. WordPress sajtovi takođe su češća meta DDoS napada, mada su ovi napadi u domaćim uslovima nešto ređi. 

Zaključak

Nadamo se da smo uspeli da vam približimo zašto pitanje “Da li je bolji Magento ili WooCommerce” nije nimalo jednostavno i da je bilo kakav uopšteni odgovor pogrešan. Iako Magento 2 prodavnica klijenta više košta, mi se ne ustručavamo da predložimo WooCommerce uvek kada smatramo da je to bolja investicija. Većina klijenata ipak na kraju ipak odabere Magento 2, ali to je uglavnom jer su naši klijenti najčešće srednje i velike kompanije, za koje je Magento 2 idealna platfroma. 

Ukratko, obe su platfrome dobre, pri čemu u oko 70% slučajeva Magento 2 više odgovara potrebama današnjih klijenata. Što je projekat veći, to je Magento 2 isplativiji, kako zbog najboljeg odnosa između stručnosti i cene radnog sata programera (Srbija je tu među svetskim liderima), tako i zbog kumulativnog efekta svih mogućnosti ove platforme u jednoj velikoj prodavnici. 

Ne treba zaboraviti ni da je 2020. godina bila do sada najuspešnija za WooCommerce, jer se otvorio veliki broj novih prodavnica, od kojih su neke uspele a neke nisu, i mi smo imali zadovoljstvo da pomognemo mnogim klijentima da za malo novca pokrenu online biznis. Oni u 2021. godinu ulaze kao uspešni trgovci, što nam je posebno drago. Magento 2, kao platforma za ambiociozne prodavnice, i WooCommerce, kao platforma za startup kompanije, savršeno se dopunjuju i biće jednako važne za e-trgovinu i u deceniji koja upravo počinje.

Share: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

DOĐI

Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića 20
Beograd

ZOVI

+381 65 88 60 801

PIŠI

office@smartweb.rs