INSTAGRAM REELS: USPON SHORT-VIDEO KULTURE
20 Mar 2021
U godini naglih i sve učestalijih promena, lansiranje najnovije opcije Instagram Reels označeno je kao kulminacija u svetu društvenih medija. Nakon uvođenja ove funkcije na američkom tržištu 20. avgusta 2020. godine, Reels je stihijski stizao i u ostatku sveta, te je ubrzo dočekan i u Srbiji. Novitet iz Instagram radionice jeste svojevrsan odgovor popularnoj platformi TikTok, kako bi “ukrao šou” i pružio sličnu (čitaj – istu) opciju za kreiranje skippable, short-video sadržaja za svoje korisnike.
Šta je zapravo Instagram Reel i šta nam je omogućio?
Za razliku od IGTV-ja, Instagram je shvatio da bi za efektivnije i učestalije korišćenje Reels-a trebalo da kreira opciju na vidljivijem mestu postojećeg interfejsa. Na ovaj način, Reels je jako sličan Instagram Story-jima, čak im se pristupa iz iste kamere. U nastavku je par kratkih teza o svojstvima reel-ova:
- Kratki video sadržaji u ful 9:16 portret formatu;
- Traju do 15 ili do maksimalnih 30 sekundi – za sada;
- Kreiraju se pomoću Reel kamere, ili se mogu direktno preuzeti iz galerije mobilnog uređaja;
- Mogu se snimiti u celosti jednim potezom ili u seriji kratkih frejmova;
- Izričito su mobile-only opcija za podizanje sadržaja sa mobilnih uređaja.
Šanse da ste već primetili reel na Instagram-u su velike, iako to možda niste ni konstatovali. Reels mogu biti postavljeni i na Story i Feed uz prikaz u Reels galeriji na samom profilu, a mogu se pojaviti i na Explore stranici. Zapravo, svugde su. Imaju prepoznatljivo obeležje u vidu filmske klape, a nedavno je središnja ikonica za postavku standardnog sadržaja na Feed, kao dugme koje se najčešće koristi i na koje smo svi navikli, zamenjeno upravo Instagram Reel opcijom – poprilično lukavo, zar ne?
Po čemu su Reels i TikTok slični, a u kojoj meri se razlikuju?
Oba nude korisnicima alate kojima mogu kreirati kratak video sadržaj, gledaju se scroll mehanizmom, ne tapkanjem ili prevlačenjem s desna na levo kakve su mogućnosti do sada bile zastupljene. Video kreatorima je na raspolaganju sijaset opcija za editovanje video formata – najviše se ističu dodavanje muzike, filtera, stikera i tranzicija. Korisnici su na ovaj način ohrabreni da interaguju sa ovakvim sadržajem, odgovore kroz komentar ili “duet” videom uz originalni post.
Instagram Reels, kao i TikTok, stvara Engagement Rate van svih granica dosadašnjih performansi postojećih formata za objavljivanje sadržaja.
Ako uporedimo naloge sa 1,000 – 100,000 pratilaca između platformi, dolazimo do saznanja da je prosečni Engagement Rate na TikToku 7.7%, dok ova metrika iznosi 3.8% kod klasičnog Instagram posta. Oni koji su već testirali mogućnosti dosega Reel-a došli su do zaključka da je u proseku ER veći za 22% od Story-ja, a 77% veći u slučaju klasičnog videa koji beleži plaćene ThruPlays preglede. Brojke idu u prilogu zaključku da se Instagram zaista trudi da novim izmenama u algoritmu ohrabri potencijal Reels opcije među early adopter korisnicima i brendovima tako što će njihove postove nagraditi većom transparentnošću i visokim organskim reach-om. Ono što će “kazniti” jeste recikliranje TikTok sadržaja – postojanje TikTok watermark-a u video reel-u za posledicu imaće negativan uticaj na vidljivost i doseg.
Primetne razlike ogledaju se u tome što je target TikTok-a uveliko oformljena armija korisnika naviknuta na ovakav vid short-video kulture, a Instagram je u pokušaju da svoje dugogodišnje članove naviknute na holistički vizuelni sadržaj tek upozna sa pravcem raznih čelendža, dueta, fora i fazona. Ukoliko se osvrnemo na demografiju korisnika, TikTok-u pripada neverovatnih 27% goruće grupe 13-17 predstavnika generacije Z, 85% korisnika ima manje od 34 godina, a njih 42% upada u grupu 18-24. Sa druge strane, na Instagram-u je njih 75% iz klastera 18-24 među kojima je svaki četvrti bumer.
Korišćenje Instagram Reels na Business nalozima
Za private korisnike je već kristalno jasno šta Reels mogu. Možda se sada pitate – kako koristiti ovu funkciju na Instagram nalozima brendova i preduzetnika? Vredi napomenuti da nisu svi reel-ovi puki ples i muzika. Zapravo, pošto poslovni nalozi nemaju opciju dodavanje muzike, najverovatnije ćete morati da pronađete druge načine za korišćenje ovih video zapisa, odnosno da ih unapred editovane i pripremljene podižete u etar. Ako kreirate vodiče, “how to” tutorijale ili video snimke proizvoda, usluga ili saveta u svojoj industriji, definitivno možete stvoriti video zapise odgovarajućeg stila za sekciju Reels.
Primera radi, ako ste u modnoj industriji, postoji dosta zabavnih ideja za prikazivanje odevnih kombinacija. Video zapisi sa takozvanim tranzicijama, gde se jedna scena završava i prelazi u sledeću, više su nego popularni. Ukoliko imate proizvod koji zahteva montažu, mogli biste da napravite zabavni video koji prikazuje napredak izrade proizvoda od početka do kraja i izbegnete dosadne before-and-after postove.
Instagram Ads formati za Reels
Nakon što smo ustanovili da su reel-ovi i te kako prikladni za Instagram Business naloge, upit “Da li sve ovo može da se bustuje?” nameće se kao prirodan sled. Odgovor je da za sada ne može. Predviđa se da će Instagram dozvoliti sponzorisanje u toku godine, ali sve je puko nagađanje. Kako 75% Instagram korisnika poseti sajt ili ostvari konverziju nakon što nabasa na Instagram Ad, zamislite šta bi se desilo kada bi 15-sekundni video imao suptilnu oznaku “sponsored”, pa još i “swipe up” momenat?!
Vratimo se na ono što Reels trenutno nudi, a malim i velikim poslodavcima koji koriste čari social shopping-a može biti totalni game-changer. Tako je, govorimo o tagovanju proizvoda. Shareable, skippable, pa još i shoppable! Ostaje nam da tek testiramo i pratimo ovu mogućnost, koju smatramo punim pogotkom na srpskom tržištu, a ono uveliko svedoči astronomskom rastu e-kupovine na svim frontovima u poslednjih godinu dana.
Ono što je takođe prednost Instagram reel-ova jeste utvrđivanje veze između brendova i influensera. Porast će tek biti evidentan kada mnogi “gospodari uticaja” prigrle priliku za partnerstvom i počnu sa kreiranje branded Instagram Reel-ova korišćenjem Branded Content Tagging funkcije. Dakle, zvaničnim putem za otkrivanje sponzorisanog sadržaja možemo očekivati dodatni porast saradnje između dve strane.
Na kraju, preostaje nam da zaključimo da je ovo šansa za sve one koji umeju, žele i vole da odmah uskoče u brzi voz, i koriste prilike pre svih. Testirajte, nama se dopada i uveliko ostvarujemo strmoglave rezultate u performansama za naše klijente iz različitih branši.
Izvori: Instagram, Social Media Examiner, Later, Talking Influence