Pet razloga da koristite Google Ads
24 Dec 2019
Google Ads danas je najzastupljeniji vid oglašavanja. Kompanije troše više na digitalno oglašavanje nego na sve tradicionalne metode zajedno, pri čemu Google “drži” oko 80% tržišta oglašavanja koje je bazirano na pretragama. Razlog popularnosti Google-a leži u tome što je Google Ads platforma u toj meri dobro osmišljena, transparentna i nagrađuje uložen trud, da se ulaganje u Google može smatrati direktnom investicijom.
Mnogo je razloga zašto volimo da kreiramo Google reklame i zašto naši klijenti veoma brzo uviđaju da se investiranje u Google isplati, a ovo je pet najvažnijih razloga.
Googla Ads pruža merljivost i fleksibilnost
Jedna od ključnih prednosti digitalnog marketinga nad tradicionalnim marketingom je mogućnost lakog merenja efekta kampanje i uvid u profil kupaca i njihove obrasce ponašanja tokom dolaska do oglasa i kasnije na samoj landing stranici/sajtu. Činjenica da 96% prihoda kompanije Google (preko 120 milijardi dolara godišnje) dolazi od oglašavanja, pokazuje koliko je Google Ads platforma univerzalna i koliko je novi korisnici brzo prihvataju . Ukoliko i vi počnete da koristite Google Ads platformu, veoma brzo ćete uvideti u kojoj meri ona utiče na rast, pri čemu se sve interakcije sa publikom prate kroz vrlo detaljne metrike koje Google omogućava. Google Ads platforma je izrazito fleksibilna, jer poseduje veliki broj opcija koje mogu odgovoriti na sve vaše potrebe i zahteve.
Google Ads za oglašavanje koristi relevantne ključne reči. Na taj način možete prikazati oglas za sva pretreživanja koja uključuju ključnu reč koju ste izabrali. Primera radi, ukoliko ste vi dečiji pedijatar u Beogradu i vaša ključna reč (fraza) je npr. “pedijatar Beograd”, vaš oglas će se prikazivati svaki put kada neko na Google-e unese tu frazu. Dodatne opcije oglasa omogućavaju da oglas sadrži vašu lokaciju, broj telefona, slike, cene, kao i druge podatke koji mogu bolje i relevantnije da opišu uslugu ili proizvod. Sužavanje i preciziranje ciljne grupe omogućava da kampanju targetujete prema lokaciji, govornom području, pa čak i po pretraživaču ili uređaju koji kupci koriste da pristupe internetu.
I ne samo Google…
Google Ads omogućava i oglašavanje na drugim sajtovima i web aplikacijama, kao što su Youtube, Gmail, kao i milioni partnerskih sajtova koji iznajmljuju Google-u prostor za oglase i plaćeni su po kliku. Svi najposećeniji sajtovi u Srbiji – poput Blica, Kurira ili B92, deo su Google Display mreže. Osim što će veliki broj puta biti viđene, reklame na posećenim sajtovima idealne su i za pozicioniranje brenda, pri čemu će različite osobe na istom sajtu videti potpuno različite reklame, u skladu sa njihovim interesovanjima.
Google Ads je brži od SEO
Veliki nedostatak primene isključivo optimizacije kao metoda za poboljšanje prodaje je to što može proći i do nekoliko meseci pre nego što primetite rezultate. To nije slučaj sa Google oglašavanjem, jer kada se kampanja pokrene, oglasi će se pojaviti odmah nakon odobravanja (uglavnom se ne čeka više od 30 minuta), i već posle nekoliko sati primetićete porast broja poseta na sajtu. Moći ćete da vidite odakle su kupci došli, koje su stranice posetili, koliko su se zadržali, i druge važne podakte koji će vam pomoći da bolje upoznate svoje kupce.
Na taj način brže ćete prodati proizvod, ali ćete otkriti i koliko su vaše ključne reči efikasne i relevantne, kako biste ih naknadno koristili za optimizaciju sajta (SEO). Sve to je moguće na osnovu metrika i podataka koje vam Google Ads platforma pruža. Na taj način Google oglašavanje može postaviti vaš sajt na vrh rezultata pretrage već kroz nekoliko minuta posle početka kampanje, a na osnovu tako dobijenih podataka moguće je kasnije dodatno unaprediti SEO.
Milijarde pretraga i prikaza dnevno
Google Ads je primarni izvor prihoda kompanije Google. Mogućnosti Google platforme postaju jasnije tek kada se uzme u obzir da se putem Google-a obavi preko milijardu pretraga dnevno, a tu je i Youtube (deo Google-a ekosistema), koji ima takođe preko milijardu pregleda svakog dana, tako da su mogućnosti za rast praktično neograničene. Veći budžet donosi i više prikaza, ali veoma je važno i mudro trošiti sredstva, kako bi se oglas prikazivao osobama koje su zaista potencijalni kupci. Pritom, nije potrebno nagađati koje izraze kupci koriste kada pretražuju proizvode i usluge na internetu, jer Google obezbeđuje alatke koje prikazuju sve učestale pretrage koje su slične određenoj frazi. Na taj način ćete za manje od sekunde dobiti celu listu fraza za koje se možete nadmetati i koje su relevantne za vaš proizvod/uslugu.
Možete kontrolisati troškove oglašavanja
Ovo je možda najvažniji adut Google oglašavanja, jer oglašivač budžet kontroliše u potpunosti, bez skrivenih troškova. Google naplaćuje samo kada neko klikne na oglas i poseti vaš sajt ili kada neko kontaktira kompaniju putem upitnika, odnosno broja telefona koji je naveden na Google-u. Na oglašivaču je samo da kaže koliko je spreman da plati za klik ili konverziju, postavi dnevni budžet i Google neće potrošiti ni dinar više, a čak može naplatiti i manje. Poenta dobrog Google Ads podešavanja jeste da oglašivač ponudi makar za jedan cent veću cenu po kliku od konkurencije, i već će biti bolje rangiran. Takođe, bolje podešena kampanja će koštati manje, jer Google nagrađuje kvalitet web stranice.
Šansa da pobedite konkurenciju
Google Ads pruža jedinstvenu šansu da se pozicionirate ispred konkurencije i učvrstite poziciju vašeg brenda. Preko seta Google alata i opcija, oglašivač može u svakom trenutku proveriti koji se konkurenti oglašavaju za date ključne reči, posebno za ključne reči koje i oglašivač koristi. On može videti oglase konkurencije i koliko konkurencija plaća po kliku da bude na vrhu prve stranice u pretragama. Ako oglašivač želi da nadmaši konkurenciju, sve što treba da uradi jeste da napravi bolji oglas, napravi bolju landing stranicu i ponudi jedan cent više.
Mala tajna oglašavanja na Google-u u našoj zemlji je to da je veliki broj brendova dobro pozicioniran zahvaljujući manjku konkurencije i slabom opštem kvalitetu oglasa, a ne zbog ogromnih budžeta. Upravo tu leži šansa za nove igrače, posebno jer je cena reklamiranja na Google-u u Srbiji veoma niska, o čemu ćemo detaljnije pisati u našem narednom blogu.