Pre nego što započnemo sa oglašavanjem, potrebno je da suštinski razumemo ponudu, način rada, kratkoročni cilj i durogočnu viziju kompanije sa kojom sarađujemo. Samo tako je moguće otkriti na kojim ključnim rečima će se kampanje bazirati, a uz poseban akcenat na analizu konkurencije i tržišta, kako bismo kreirali što uspešnije oglase.
Dok većina agencija primenjuje iste strategije za sve klijente, mi verujemo da treba prilagoditi strategiju prema svakom klijentu, što je kompleksnije, ali daje daleko bolje rezultate. Strategija se formira na osnovu ciljeva klijenta, karakteristika ciljne grupe i karakteristika same ponude.
Pored detaljnog demografskog ciljanja i ciljanja preko ključnih reči, posebnu pažnju posvećujemo analizi posete sajtu. Kroz uvid u ponašanje posetilaca na sajtu razvijamo remarketing strategiju, kako bismo kupcima pomogli da pronađu šta žele i završe kupovinu.
Prva stavka prilikom postavljanja kampanja je kreiranje što bolje strukture oglasnih grupa prema relevatnim ključnim rečima, kao i negativnim ključnim rečima, za koje ne želimo biti vidljivi, kako novac oglašivača ne bi bio nenamenski trošen. Na taj način ostvarujemo bolji Quality Score i činimo da cena po kliku bude niža, kako bi za isti budžet ostvarili više konverzija.
Sledeći korak je kreiranje oglasa koji su osmišljenji i dizajnirani da privuku ciljne grupe na određenu landing stranicu, dok je svrha landing stranice da im približi proizvod ili uslugu i provede kroz postupak konverzije.
Sam broj poseta na sajtu ne znači mnogo ako se saobraćaj ne pretvori u što veći procent ostvarenih konverzija, odnosno ukoliko posetioci ne kupe proizvod ili uslugu. Ispravna optimizacija landing strane i konverzija je suštinski najvažniji deo oglašavanja predstavlja temelj online poslovanja i nastupa.
Konverzija je željena aktivnost krajnjeg korisnika. Može se odnositi na kupovinu (u slučaju internet prodavnice), poziv, preuzimanje promotivnog materijala, gledanje određenog video-snimka, itd.
Dok se društvene mreže češće posećuju radi druženja i razonode, a nešto ređe radi pronalaženja proizvoda i usluga, korisnici internet pretraživača imaju konkretan cilj prilikom svake posete. Oni traže odgovore na pitanja, pronalaze rešenja za svoje potrebe i aktivno tragaju za proizvodima i uslugama. Sama činjenica da je svaka pretraga načinjena sa određenim ciljem čini Google najboljim i najzastupljenijim marketinškim kanalom za kompanije i pojedince koji nešto nude.
Google oglasi se kreiraju na osnovu zadatih ključnih reči, pri čemu oglašivač na osnovu odabranih fraza učestvuje na aukciji, zajedno sa konkurentima koji se oglašavaju za istu ključnu reč. Svi oni žele da se njihov sajt pojavi kao rezultat pretrage za upit koji se licitira, i plaćaju Google-u za svaku posetu sajtu preko pretraživača. Google naplaćuje oglašivaču određeni iznos samo kada neko klikne na oglas i poseti sajt, a pozicija oglasa ne zavisi samo od cene po kliku (CPC), što manjim oglašivačima daje šansu da se takmiče sa kompanijama koje imaju veće budžete. Naime, pozicija oglasa formira se i na osnovu kvaliteta napisanog oglasa i optimizovanosti landing stranice, zbog čega je veoma važno da oglašivač ima dobar marketing i dobar web sajt, što su upravo usluge koje Smart Web pruža.
Svoje proizvode i usluge možete predstaviti potencijalnim kupcima i putem multimedijalnog oglašavanja.
Google Display kampanje vam omogućavaju da doprete i do kupaca koji ne koriste pretraživače, već uglavnom posećuju sajtove i društvene mreže, a oglas može biti u vidu teksta, slike ili video banera. Pročitajte bilo koju vest na sajtovima poput Blica, B92 ili Kurira, i sa strane ili u samom vrhu sajta primetićete banere multimedijalnog sadržaja.
Bitno je napomenuti da je u Srbiji prosečna cena na hiljadu prikaza (CPM) 0.20$. U praksi bi to značilo da za 50$ oglašivač dobija 250.000 prikaza na raznim sajtovima, pri čemu će neki prikazi biti unikatni (prikazaće se samo jednom jednoj osobi), dok će drugima, zavisno od stepena njihovog interesovanja za temu, oglas biti prikazan više puta.
Remarketing kampanja je najbolji način da korisnike koji su već bili na vašem sajtu, a nisu napravili konverziju, podstaknete na kupovinu i povećate procenat konverzije na vašem web sajtu ili internet prodavnici.
Remarketing po izdvojenoj segmentaciji
Pored klasičnog remarketinga, postoji mogućnost setovanja kampanje po izvojenoj segmentaciji. To u praksi znači da će se potencijalnim klijentima prikazivati različite reklame u zavisnosti koje su stranice na sajtu posetili, da li su popunili formu ili skrolovali odredjeni procenat stranice.
Remarketing liste su nešto što je osnova kad je ovaj tip oglašavanja u pitanju. Liste se kreiraju sa ciljem da se odvoje kupci po segmentima i njihovim interesovanjima. Google dozvoljava čuvanje remarketing lista i do 540 dana što znači da ćete korisnike koji su bili na vašem sajtu prošle godine, na jednostavan način obavestiti da su u toku akcije baš za proizvode koji su njima interesantni.
Google Ads platforma za oglašavanje omogućava vam da se oglašavate i na Youtube-u, čiji je vlasnik takođe Google. Tehnički gledano, Youtube je samo jedan od sajtova u Google pretraživačkoj mreži, ali moramo uzeti u obzir da je to treća najposećenija web lokacija na internetu, odmah posle Google-a i Facebook-a.
Korisnici gledaju više od milijardu sati Youtube videa na dnevnom nivou. Iz tih razloga, Youtube kao marketinški kanal pruža mnogo mogućnosti da proizvod ili usluga stignu do potencijalnog kupca.
Zbog svoje prirode, YouTube prikazuje samo video reklame, koje traju od nekoliko sekundi do više minuta, pri čemu se neke mogu preskočiti, a neke ne. Velika prednost YouTube makretinga je to što u većini slučajeva kupac ne plaća reklamu koja je preskočena, odnosno oglašivač ulazi u interakciju samo sa osobama koje oglas zaista zanima.
YouTube reklamiranje zahteva visok nivo video produkcije, bilo da su u pitanju animacije ili sadržaj sniman kamerom, a oba tipa videa produciraju se u Smart Web-u.
Koliko košta vodjenje Google kampanje?
Istraživanje i analiza ključnih reči
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Google Paket
Google Paket
Podešavanje Dynamic Google Search kampanja
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Podešavanje Google Search kampanja
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Podešavanje Google Display kampanja
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Podešavanje Youtube kampanja
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Postavljanje i optimizacija makro i mikro konverzija
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Kreiranje i optimizacija Landing stranica
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Definisanje i kreiranje custom metrika
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Segmentacija publike
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
A/B testiranje
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Strukturiranje prodajnog levka
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Remarketing
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Remarketing po izdvojenoj segmentaciji
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Dinamički remarketing
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Monitoring kampanja
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Mesečni izveštaj
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipi sic ingad ipi sic inga dip isicing adipisicingadi pisicing ad ip isici nga dipi sicingadi pisicing elit. Sint, iste.
Odgovorili smo na sva pitanja
Oglašavanje preko Google Ads platforme je nesumnjivo najpoželjniji i najisplatljiviji oblik oglašavanja za bilo koju kompaniju. Suština je u tome da se kompanija oglašava na Google pretraživaču samo za ključne reči koji se tiču njenog domena rada, odnosno da cilja samo osobe koje određena tema ili grupa proizvoda interesuje. Efekat svake kampanje je moguće precizno izmeriti i uvideti da li su potrebne korekcije, tako da je nemoguće "baciti novac" na reklamu, što kod je kod drugih marketinških platformi čest slučaj.
Konverzija je željena aktivnost krajnjeg korisnika. Može se odnositi na kupovinu (u slučaju internet prodavnice), poziv, preuzimanje promotivnog materijala, gledanje određenog video-snimka, itd.
Na ovo pitanje ne postoji konkretan odgovor. To zavisi od klijenta i njegovih mogućnosti. Ne postoji minimum koji se mora utrošiti i oglašivač ima potpunu kontrolu nad budžetom - svaka reklama se može pauzirati ili joj se može promeniti budžet. U praksi to znači da Google potroši tačno onoliko koliko oglašivač dozvoli, odnosno podesi.
Postoji više načina, pri čemu oglašivač sam bira metod za svaki oglas. Jedan od najčešćih je obračunavanje cene po kliku (CPC). To znači da se određen iznos, koji se uglavnom meri u centima, naplaćuje svaki put kada neko klikne na oglas i poseti sajt.
Drugi način je naplaćivanje na hiljadu prikaza, što je najčešći i najbolji način za jačanje brenda. Takođe, postoji i opcija naplaćivanja samo po konverziji, odnosno kupovini proizvoda ili poslatog upita. Oglašivač određuje šta u svakom konkretnom slučaju predstavlja konverziju.
Ne! Google Ads platforma omogućava reklamiranje u vidu banera ili video sadržaja na Youtube-u, Gmail-u, kao i na milionima partnerskih sajtova. Svi ugledni sajtovi su Google partneri, jer je to u njihovom interesu, zbog čega će se Google oglas pojaviti na 95% najposećenijih sajtova.
30
DecNikola Milanović
Iako Google Ads, na osnovu koga se umnogome određuje Google pozicija, funkcioniše po aukcijskom principu, to nije klasična aukcija. Da je to slučaj, tada bi onaj ko je ponudio najviše uvek bio na prvoj poziciji, zatim onaj koji je imao drugu najbolju ponudu, i tako dalje. Međutim, to nije slučaj.
24
DecNikola Milanović
Google Ads danas je najzastupljeniji vid oglašavanja. Kompanije troše više na digitalno oglašavanje nego na sve tradicionalne metode zajedno, pri čemu Google "drži" oko 80% tržišta oglašavanja koje je bazirano na pretragama. Razlog popularnosti leži u tome što je Google Ads platforma u toj meri dobro osmišljena, transparentna i nagrađuje uložen trud, da se ulaganje u Google može smatrati direktnom investicijom.
16
Aug
Istraživanja pokazuju da reklamiranje unutar aplikacija i igara povećava direktan prihod od reklamiranja za čak 41%. Prihodi od relamiranja putem aplikacija porasli su 80% u periodu 2016-2018. i sada iznose preko 150 milijardi dolara godišnje.