Kako se određuju Google pozicija i cena oglasa?

30 Dec 2019

Kako funkcioniše Google aukcija?

Iako Google Ads platforma funkcioniše po aukcijskom principu, to nije klasična aukcija. Da je to slučaj, prva Google pozicija pripala bi onome ko je ponudio najviše, drugi bi bio sajt koji je imao drugu najbolju ponudu, i tako dalje. Međutim, to nije slučaj, jer Google daje šansu i manjim igračima da se takmiče sa velikim i da njihov glas bude prvi.

Kako funkcioniše Google aukcija? Da bismo to približili potrebno je objasniti kako Google rangira oglase, kao i šta znače izrazi AdRank i Quality score.

Oglašivač koji je postavio najvišu cenu po kliku neće uvek biti na prvoj poziciji, jer o poziciji odlučuje algoritam po kome se obavlja aukcija. U tom algoritmu ključnu ulogu igraju CPC (cena po kliku) i Quality Score, koji zajedno formiraju AdRank (rang oglasa).

Šta je Quality Score?

Najjednostavnije rečeno, Quality Score određuje koliko je oglas relevantan za korisnike koji su u Google uneli ključnu reč korišćenu u oglasu. Google uzima u obzir relevantnost ključnih reči (odnos broja klikova i broja prikaza oglasa – CTR), zatim relevantnost teksta u oglasu, kao i kvalitet vaše landing strane na koju oglas vodi. Drugim rečima, Google traži da se vaš oglas i vaša landing stranica na koju oglas vodi poklapaju sa frazom koju korisnik traži. To je tajna uspeha Google pretraživača, jer korisniku pruža upravo ono što traži.

Što je Quality Score bolji, to će oglas imati višu poziciju za manji CPC. Nažalost, niko ne zna (osim zaposlenih u Google-u) koliki značaj u algoritmu igra koji faktor, ali se pretpostavlja da na Quality Score najviše utiče CTR (broj klikova u odnosu na broj prikaza oglasa – ako se oglas prikazao 100 puta i ostvareno je 10 poseta, CTR je 10%). To bi i bio logičan potez, jer ako veći broj ljudi klikne na oglas, to pokazuje da je on relevantan i koristan.

Želite da pokrene kampanju? Sve što trebaa da znate vezano za Google oglašavanje kao i cene paketa koje naša agencija nudi, pogledajte na linku OVDE.

Što je bolje formiran oglas, što bolje oglas korespondira sa ključnim rečima i što je landing stranica bolja, to će cena po kliku biti niža

U vašem Google Ads nalogu možete pronaći metričku ocenu od 1 do 10, koja se odnosi na Quality Score, kao i još tri veoma bitna pokazatelja koji utiču na Quality Score:

  1. Expected click-through rate – Očekivani CTR je Googleo-va procena verovatnoće koliko će klikova ostvariti oglas. Prilikom izračunavanja očekivanog CTR-a, Google računa koliko je vaša ključna reč u prošlosti ostvarila klikova na osnovu te pozicije vašeg oglasa.
  2. Ad relevance – Koliko se oglas podudara sa namerom (procenjenom) korisnika koji je uneo date ključne reči. Ako je fraza za koju vezujete oglas “vodoinstalater Beograd” a na oglasu nudite usluge ličnog obezbeđenja, Ad relevance će biti vrlo nizak.
  3. Landing page experience – Ovaj pokazatelj meri koliko je stranica na koju oglas vodi relevantna za zadate ključne reči i za sam oglas, kao i koliko je stranica transparentna i laka za korišćenje. Dakle, ako oglašavate vodoinstalaterske usluge, vaša internet stranica treba da sadrži podatke o uslugama koje nudite, da pruža mogućnost kontakta i da bude prilagođena mobilnim uređajima (mobile responsive).

Svaki od ovih pokazatelja može imati status above average, average ili below average, a što je ukupna ocena bolja, to će vas Google nagraditi nižim CPC i samim tim vaša Google pozicija će biti bolja. Osnovni zadatak marketinške agencije jeste da klijentu obezbedi visoke ocene i niske cene, u šta se klijent može uveriti u svakom trenuku.

Kako “prevariti” Google

Važno je podvući da Google neće uvek naplatiti licitiran iznos po kliku (npr. 10 centi). Jedino pravilo je da ne može potrošiti više od tog iznosa, a lako se može dogoditi da Google naplati i samo 7 centi po kliku. Kako?

Odgovor je u tome da Google pri naplati ne koristi vaš AdRank, već AdRank prvog ponuđača ispod vas. Dakle, vaš stvarni CPC računa se korišćenjem sledeće formule:

google cpc formula

Stvarni CPC = AdRank prvog oglašivača ispod vas / vaš Quality Score + 0,01

Primer: Vi ste postavili maksimalni CPC 4 dinara i vaš Quality Score je 9. Vaš AdRank će biti 36. Oglašivač odmah ispod vas je postavio maksimalni CPC 6 dinara i njegov Quality Score je 4, te je njegov AdRank 24. To znači da će vaš CPC iznositi 2,68 dinara, dakle manje od vašeg maksimalnog CPC-a koji iznosi 4 dinara.

Iz ovog primera evidentno je koliko je Quality Score važan za vaš CPC i poziciju oglasa. Ono što je još važnije jeste da možete da utičete na sve te parametre i da ih popravite po potrebi.

Kombinacija ponuđene cene po kliku i kvaliteta oglasa, uz uzimanjre u obzir ponude neposredne konkurencije, formira cenu oglasa.

Zašto Google Ads funkcioniše na taj način?

Odgovor je veoma jednostavan. Google tako sprečava da samo cena određuje poziciju oglasa i stvara ravnomernije uslove i mogućnosti za sve. Da sve zavisi samo od novca, mnoge male i srednje kompanije ne bi imale motiv da investiraju u Google oglašavanje.

Kako poboljšati Quality Score?

Kao što smo napomenuli, Quality Score, pa samim tim i Google pozicija, zavisi od tri faktora i poboljšavanjem svakog od njih zasebno stiže se do visokog Quality Score-a.

  1. U slučaju da je vaš Expected Click-Through Rate ispod proseka, obratite pažnju na sam tekst oglasa i pokušajte da preciznije i jasnije opišete proizvod ili uslugu. Eksperimentišite sa pozivima na akciju različitih tipova i utvrdite na šta kupci reaguju. Maksimalno izbegavajte fraze kao što su 20% sniženja, besplatna dostava i slično, jer to čini većina oglašivača. Ne želite biti kao većina, već pronađite nešto što će navesti posetioca da klikne baš na vaš oglas.
  2. Ukoliko želite da popravite Ad Relevance, obratite pažnju da tekst oglasa odgovara ključnim rečima za koje se oglašavate. Morate biti sigurni da vaš oglas odgovara unesenim frazama na Google-a.
  3. Ako je Landing Page Experience loše ocenjen, morate se postarati da vaša stranica na koju šaljete posetioce odgovara njihovim potrebama. Nemojte slati posetioce na početnu stranicu i prepustiti njima da se kreću po vašem sajtu i traže ono što im je potrebno. Posetioci žele da u što manje klikova dođu do cilja. Neka dizajn i navigacija budu što jednostavniji za korišćenje. Ono na šta posebno treba obratiti pažnju je optimizacija za mobilne uređaje, jer će preko 80% kupaca sajt posećivati putem mobilnih telefona.

Ukoliko unapredite sva tri pokazatelja i za sve dobijete ocene above average, vrlo brzo vaš CPC će postati niži, a Google pozicija oglasa viša.

Imate pitanja vezana za Google oglašavanje? Budite slobodni da nas kontaktirate, a više detalja o paketima i ceni usluge pročitajte OVDE.

Share: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

DOĐI

Ružićeva 2
Beograd

ZOVI

+381 11 4155 150
+381 65 88 60 801

PIŠI

office@smartweb.rs