Magento 2 naspram WooCommerce-a

јануар 28, 2021 od Stefan Karadzic

Kao kompanija koja stalno razvija više Magento 2 i WooCommerce online prodavnica, često smo u situaciji da objašnjavamo gde se nalazimo u velikoj debati Magento naspram WooCommerce-a.
Ovaj blog post nudi malu sistematizaciju naših iskustava.

Svaka uspešna online prodavnica započinje svoj put izborom e-commerce platforme koja za nju ima najviše smisla. Klijenti često žele da započnu razgovore o novoj prodavnici temama poput rokova i cena, ali su to pitanja na koja se može odgovoriti tek nakon što se odabere e-commerce platforma. Iako smo u poslednjih 10 godina pokrenuli preko 100 online prodavnica na obe platforme, nije uvek lako preporučiti Magento ili WooCommerce. Dok je u nekim slučajevima optimalno rešenje jasno, mnoge prodavnice srednje veličine su „granični slučajevi“, i tu je neophodno pažljivo razmotriti obe opcije.

Where will your site be in five years?

Izbor platforme je prva strateška odluka koju klijent donosi, jer podrazumeva predviđanje kako će se online prodavnica razvijati tokom vremena. Mi ćemo uvek izneti svoje mišljenje o tome koja je opcija bolja u početnoj situaciji, ali jedino klijent može imati viziju gde će se njegova prodavnica nalaziti za pet godina. Šta god da se desi, preporučljivo je izbegavati promenu platforme sve dok dizajn sajta ostaje dovoljno moderan i ne postoji potreba za potpunim redizajnom. Ako klijent ima jasnu viziju ili vidi nekoliko alternativnih puteva za razvoj sajta, svaki naredni izbor će biti mnogo lakši. Magento 2 je rešenje po meri za ambiciozne kompanije, jer može da se skalira bez ograničenja. Međutim, ako je vizija više usmerena na razvoj priče o proizvodu nego na pravljenje velike prodavnice koja podržava 300 artikala u korpi, WooCommerce može biti bolji izbor.

Magento 2 and WooCommerce Have a Lot in Common

Before we discuss the differences between the Magento 2 and WooCommerce platforms, we must emphasize that they represent two ways to achieve the same result—a store with nearly unlimited possibilities at the best possible price. Both platforms offer an impressive number of themes and plugins, so they can be customized and extended almost infinitely. Anything a client imagines, anything they’ve seen on other sites, already exists either as a basic feature or as an upgrade, especially when it comes to Magento. Both platforms also have very active communities that will quickly and freely help anyone with any issues they encounter. This is particularly important for WooCommerce sites that are fully managed by the client, because if the client feels technically skilled enough to manage the site themselves, they don’t need to pay for additional services.

Advantages of Open Source Solutions

Unlike other e-commerce platforms, such as Shopify and PrestaShop, Magento 2 and WooCommerce are considered open-source software. This means that developers around the world have access to the code, and they create add-ons and improvements daily. Those improvements that prove to be the best are incorporated into the next version of the software. Similar to the Android operating system, this leads to the refinement of the software, making it far more advanced than anything that can be created by a closed group of people. Very powerful tools that are not part of the core software can be purchased affordably as themes or plugins. This competition among developers to create useful tools and offer them to users over time has made Magento and WooCommerce the best e-commerce platforms.

WooCommerce is part of the WordPress platform for creating and managing websites, so it works with any popular WordPress theme, and it is easy to add new features by simply installing plugins. Magento, in its basic version, is free software (Magento Community Edition), and Adobe also offers paid versions, but these are not necessary for companies that operate locally or regionally, such as those in Serbia. These paid solutions are intended for global brands and merchants.

kontrolna tabla
Kontrolna tabla Magento 2 VS WooCommerce

Važno je napomenuti da su open-source rešenja najbolji izbor za vlasnike online prodavnica, upravo zato što su besplatna. To znači da klijent plaća samo za web hosting, rad programera i eventualne dodatne teme ili dodatke koje kupi, ali ne i za osnovni softver, što je slučaj kod drugih e-commerce platformi.

Jabuke i Narandže: Da li Magento 2 i WooCommerce mogu da se uporede?

Magento i WooCommerce su rasli i razvijali se paralelno tokom poslednje decenije, a debata o tome koja je od ove dve platforme bolja traje još od ranih verzija. Veliki broj članaka posvećen je ovoj temi, od kojih je većina prilično površna i promoviše sledeću tezu:

„Magento je moćan, ali komplikovan. Rad developera na postavljanju Magento platforme je skup, zbog čega se preporučuje samo velikim kompanijama. S druge strane, WooCommerce ima sve što vam može biti potrebno, i možete pokrenuti prodavnicu bez pomoći, štedeći puno novca.“

Postoje tri ključne greške u ovim procenama:

  1. Ako je neko dovoljno tehnički obrazovan da konfiguriše WordPress, uključujući podešavanje baze podataka, servera ili online plaćanja, brzo će ovladati Magento-om uz malo obuke. Mit da prosečan korisnik može samostalno pokrenuti funkcionalnu WooCommerce prodavnicu je netačan.

  2. Cena developera na Zapadu je zaista visoka, ali u lokalnim uslovima, veoma je isplativo platiti dobre developere za pokretanje Magento prodavnice. Satnica je tri puta jeftinija u Srbiji, što je čini povoljnijom opcijom.

  3. WooCommerce se ne može uporediti sa Magento-om u pogledu mogućnosti i performansi. Obe platforme su odlične, ali kada se tvrdi da WooCommerce može nešto postići brže i jeftinije, važno je imati na umu da to verovatno neće biti postignuto na istom nivou kao sa Magento-om.

Magento 2 i WooCommerce se naravno mogu upoređivati, i to je korisno, ali važno je izbegavati generalizacije. U nekim oblastima, poput integracije sa društvenim mrežama, platforme su zaista vrlo slične, dok su u drugim oblastima potpuno različite. Na primer, lakše je promeniti dizajn postojećeg sajta na WordPress-u, dok Magento mnogo lakše upravlja složenim katalogom proizvoda i inventarom. Stoga, bilo kakvo generalno upoređivanje je netačno.

MAGENTO ILI WOOCOMMERCE: LAKA UPOTREBA I BRZINA LANSA PRODAVNICE

Laka upotreba i brzina lansiranja projekta, s jedne strane, i performanse i mogućnosti, s druge strane, dva su glavna faktora koja klijenti uzimaju u obzir prilikom odabira platforme za e-trgovinu. Prvo ćemo razgovarati o tome koja je rešenja brža i jednostavnija za implementaciju.

lista proizvoda
Lista proizvoda: Magento je mnogo organizovaniji, sa više filtera za pretragu. WooCommerce se preporučuje za prodavnice sa do 100 proizvoda.

Mnogi naši klijenti dolaze s nedavno potpisanim ugovorima za uvoz proizvoda u Srbiju ili su stvorili svoj novi proizvod, i veoma im je važno da njihov online shop bude spreman što je pre moguće. Takođe, za mnoge klijente je ključno koliko je komplikovano svakodnevno upravljanje prodavnicom, jer su neki voljni da uče i obučavaju se za korišćenje složenijeg softvera, dok će drugi svakodnevno upravljanje poveriti menadžerima prodavnice i žele striktno definisan okvir u kojem će raditi, bez mogućnosti da slučajno nešto poremete na sajtu.

Kompleksnost pokretanja online prodavnice

Najbrža online prodavnica koja se pokreće je standardna WooCommerce prodavnica, jer koristi unapred definisana rešenja za online prodavnice, koja Smart Web konstantno poboljšava i unapređuje. To su elementi kao što su filteri proizvoda ili korpe za kupovinu—blokovi sa istom funkcijom koji se mogu koristiti na različitim sajtovima. Ovo smanjuje broj opcija kada je u pitanju raspored elemenata, ali klijent dobija proverena rešenja koja se zatim prilagođavaju vizuelnom identitetu kompanije, što rezultira potpuno različitim konačnim izgledom svakog sajta. Malo više vremena je potrebno za standardnu Magento 2 prodavnicu, koja takođe uključuje blokove prethodno razvijenog koda. Kada je u pitanju custom prodavnica, gde je svaki detalj kreiran prema željama i potrebama klijenta, potrebno je više vremena za razvoj sajta, i ponovo, WooCommerce ima malu prednost kada je u pitanju vreme razvoja.

Kompleksnost unosa proizvoda u online prodavnicu

Pored strateških odluka, kao što su izbor e-commerce platforme i paketa usluga, najvažniji zadatak koji klijent obavlja tokom razvoja je priprema liste proizvoda za unos u online prodavnicu. Magento i WooCommerce su podjednako efikasni u unosu proizvoda putem CSV fajlova, a mogu se koristiti i ekstenzije za Magento i pluginovi za WordPress. Magento pruža mnogo više opcija, kao što je unos pravila koja se primenjuju na proizvode, kao što je popust koji se daje kada se proizvod A kupi zajedno sa proizvodom B.

Opcije pri dodavanju novog proizvoda: Magento nudi više opcija, dok WordPress interfejs uključuje mnoge elemente sa blog interfejsa.

Magento takođe ima značajnu prednost u pogledu integracije sa poslovnim softverom. Zahvaljujući ovoj integraciji, proizvodi mogu biti uvezeni u prodavnicu sa svim atributima bez dodatne pripreme, zajedno sa ostalim postavkama iz poslovnog softvera, kao što su nivoi zaliha ili prioriteti dopune inventara po prodavnici. Kao i u većini drugih slučajeva, Magento 2 je daleko ispred WooCommerce-a u pogledu mogućnosti, iako je WooCommerce potpuno adekvatan za klijente koji nemaju unapred pripremljene i detaljne baze podataka o proizvodima.

Kompleksnost upravljanja online prodavnicom

I Magento 2 i WordPress imaju odlične korisničke interfejse i prijatni su za korišćenje. Međutim, postoji razlika u dizajnerskoj filozofiji i funkcijama. Magento 2 nudi veliki broj opcija, i korisnicima je potrebno neko vreme da zapamte gde se koje opcije nalaze. Prednost ove platforme je u tome što su sve opcije ujedinjene u jedan interfejs, koji je vrlo intuitivan. S druge strane, WooCommerce se bazira na WordPress-u, koji je jednostavan za korišćenje, ali svaki pojedinačni plugin ima sopstvenu internu logiku i način funkcionisanja. Stoga, WooCommerce može biti teži za rad, osim ako nije u pitanju veoma jednostavna prodavnica sa malim brojem proizvoda.

Magento interfejs takođe uključuje mnoge napredne opcije koje klijent ne mora odmah koristiti, ali su na dohvat ruke i mogu se postepeno istraživati. WooCommerce, s druge strane, zahteva dodavanje plugina za svaku novu funkcionalnost, što usporava prirodni tok usvajanja platforme i obeshrabruje mnoge klijente od korišćenja naprednih opcija. Magento je takođe mnogo bolji u praćenju i izveštavanju o performansama prodavnice, uključujući automatsko naručivanje od dobavljača i vrlo kompleksnu analizu prodaje.

MAGENTO ILI WOOCOMMERCE: POREĐENJE PERFORMANSI

Karakteristike i brzina online prodavnica

Online prodavnice mogu se razlikovati u kompleksnosti u pogledu sortiranja proizvoda, pretrage i povezivanja, kao i interakcije sa korisnicima, metoda plačanja, dostave, itd. Neke od najnaprednijih online prodavnica na svetu koriste Magento 2, što ovu platformu čini logičnim izborom za velike kompanije. WooCommerce takođe nudi opcije koje mogu zadovoljiti potrebe modernog e-trgovine, ali u manjoj meri.

Magento 2 je neuporedivo bolji za upravljanje prodavnicama sa različitim vrstama proizvoda i za vođenje više prodavnica istovremeno (ista prodavnica na različitim jezicima), sa boljom integracijom sa nivoima zaliha, različitim platnim sistemima i metodama dostave. Ukratko, Magento nudi mnogo više funkcija, iako WooCommerce programeri pokušavaju da prate Magento redovno kreirajući dodatke koji donose neke od najpopularnijih Magento funkcionalnosti na WooCommerce platformu. Međutim, Magento i dalje ima značajnu prednost kada je u pitanju upravljanje velikim brojem proizvoda. Uz dobar server, Magento prodavnice sa desetinama hiljada proizvoda mogu učitati svaku stranicu za manje od 0.5 sekundi, uključujući korpe sa stotinama proizvoda, dok vreme učitavanja proizvoda u velikim WooCommerce prodavnicama često prelazi dve sekunde.

Skalabilnost

Vrlo mali broj prodavnica će od početka koristiti sve funkcije koje se mogu videti u najboljim globalnim prodavnicama, ali velika prednost Magenta je što se funkcije mogu dodavati postepeno kako potrebe nastaju ili kako klijent savlada Magento. S druge strane, WooCommerce postaje nezgrapniji i sporiji kako se dodaju novi pluginovi. Kako WooCommerce prodavnica raste, doći će trenutak kada će biti potrebno preći na profesionalniju e-commerce platformu kao što je Magento. Samo Magento je skalabilan na način koji omogućava prirodan rast od male do globalne prodavnice, upravo zato što paket već uključuje sve najnaprednije funkcije; samo je pitanje kada će svaka biti aktivirana i konfigurirana.

Alati za poboljšanje prodaje

Dokle god je online prodavnica relativno mala, tim koji njome upravlja može uspešno kreirati akcije za poboljšanje prodaje, od promo kodova i happy hour-a do poklona ili emailova za registrovane korisnike. Međutim, kako prodavnica raste, postaje teže efikasno raditi na poboljšanju prodaje svih proizvoda, i tu dolaze do izražaja specijalizovani alati. Tipični primeri uključuju sisteme lojalnosti za kupce, alate za praćenje cena konkurenata ili automatizovane emailove sa novim proizvodima za kupce koji aktivno prate određene kategorije proizvoda.

Magento nudi mogućnost generisanja širokog spektra detaljnih izveštaja, dok WooCommerce pruža osnovne izveštaje o prodatim količinama, vrstama transakcija i kupcima.

Svi ovi alati su mnogo napredniji na Magento 2 platformi, pri čemu su mnogi integrisani direktno u sistem. Nasuprot tome, na WooCommerce-u, ovi alati često moraju biti dodati kao pluginovi. To može čak učiniti WooCommerce skupljim od Magento-a, jer većina ovih pluginova za WooCommerce dolazi sa dodatnim troškovima. Među najnaprednijim rešenjima su automatski sistemi za prilagođavanje cena i drugi poluautonomni alati, koji su znatno pristupačniji i bolje razvijeni na Magento platformi.

Optimizacija za pretraživače i društvene mreže

I Magento 2 i WooCommerce mogu se pažljivo podesiti za bolje rangiranje na pretraživačima. Ovo je ključno ne samo za to da sajt bude prikazan na prvoj stranici Google-a za opšte pretrage, već i da se proizvodi pojave u rezultatima pretrage kada kupci ukucaju specifična imena proizvoda. I ovde, WordPress zahteva korišćenje dodataka, dok Magento nudi širok spektar opcija odmah iz kutije.

Obe platforme takođe nude alate za lako deljenje i lajkovanje proizvoda na društvenim mrežama i integraciju sa raznim funkcijama društvene prodaje. Pored toga, Magento 2 i WooCommerce olakšavaju kreiranje postova za društvene mreže, bilo da su ti postovi fokusirani na jedan proizvod ili celu kolekciju proizvoda.

SEO podešavanja: Magento dolazi sa širokim spektrom opcija podrazumevano, dok WooCommerce zahteva instalaciju dodataka.

Sigurnost

Sigurnost je stalna briga za online prodavnice, jer su često meta hakera. Najčešći napadi uključuju pokušaje presretanja podataka sa sajta kako bi ukrali brojeve kreditnih kartica i lozinke koje kupci unose. Hakeri takođe mogu pokušati da onemoguće rad sajta putem enkripcije i traže otkupninu za njegovo otključavanje, ili izdaće lažne narudžbine kako bi preuzeli robu bez plaćanja. Magento 2 prodavnice su veoma sigurne, sa zaštitom čak i protiv kupovina izvršenih ukradenim karticama, čime se osigurava da prodavnica ne postane saučesnik u prevari. Obično su starije Magento 1 prodavnice ranjivije jer nemaju isti nivo sigurnosti. Jedna od usluga koje nudi Smart Web je migracija prodavnica sa Magento 1 na Magento 2, proces koji se može završiti brzo.

WooCommerce platforma je takođe veoma sigurna, pod uslovom da se koriste samo najpopularniji pluginovi. Međutim, WooCommerce developeri često oslanjaju se na neproverene pluginove kako bi proširili funkcionalnosti prodavnice ili nabavili plaćene funkcije besplatno, što značajno povećava rizik za prodavnicu. Iako ovo nije praksa u Smart Web-u, priroda WooCommerce-a zasnovana na pluginovima znači da nikada neće biti tako sigurna kao Magento 2. Takođe, WordPress sajtovi su češće meta DDoS napada, iako su ovi napadi relativno retki u lokalnim uslovima.

Zaključak

Nadamo se da je ovo objašnjenje razjasnilo zašto pitanje „Koji je bolji, Magento ili WooCommerce?“ nije jednostavno i zašto bi bilo koji generalizovani odgovor bio netačan. Iako su Magento 2 prodavnice skuplje za klijente, ne ustručavamo se da preporučimo WooCommerce kada smatramo da je to bolja investicija. Većina klijenata na kraju bira Magento 2, ali to je često zato što su naši klijenti obično srednje velike ili velike kompanije za koje je Magento 2 idealna platforma.

U zaključku, obe platforme su izuzetne, ali u oko 70% slučajeva, Magento 2 bolje zadovoljava potrebe današnjih klijenata. Što je projekat veći, to Magento 2 postaje isplativiji, zahvaljujući optimalnoj ravnoteži između stručnosti developera i satnice (gde Srbija spada među globalne lidere), kao i kumulativnim prednostima svih funkcionalnosti koje ova platforma nudi za velike prodavnice.

Takođe, vredi napomenuti da je 2020. godina bila najuspešnija za WooCommerce do sada, sa velikim brojem novih prodavnica koje su pokrenute. Dok su neke uspele, a druge nisu, bili smo zadovoljni što smo pomogli mnogim klijentima da pokrenu svoj online biznis uz minimalna ulaganja. Ovi klijenti ulaze u 2021. godinu kao uspešni trgovci, na što smo veoma ponosni. Magento 2, kao platforma za ambiciozne prodavnice, i WooCommerce, kao platforma za startape, savršeno se dopunjuju i nastaviće da igraju ključnu ulogu u e-trgovini u narednoj deceniji.