Pet razloga za korišćenje Google Ads-a

децембар 2, 2024 od Stefan Karadzic

Google Ads je najrasprostranjeniji oblik oglašavanja danas.
Kompanije troše više na digitalno oglašavanje nego na sve tradicionalne metode zajedno, pri čemu Google drži oko 80% tržišta oglašavanja temeljenog na pretrazi. Razlog popularnosti Google-a leži u činjenici da je Google Ads platforma veoma dobro dizajnirana, transparentna i nagrađuje uloženi trud, čineći ulaganje u Google kao direktnu investiciju.

Postoji mnogo razloga zbog kojih volimo kreirati Google oglase i zbog kojih naši klijenti brzo shvataju da je ulaganje u Google isplativo.
Evo pet najvažnijih razloga:

Google Ads pruža merljivost i fleksibilnost.

Jedna od ključnih prednosti digitalnog marketinga u odnosu na tradicionalni marketing je mogućnost lakog merenja efikasnosti kampanje i dobijanja uvida u profile kupaca i njihove obrasce ponašanja, kako tokom procesa dolaska do oglasa, tako i kasnije na odredišnoj stranici/web sajtu. Činjenica da 96% prihoda Google-a (preko 120 milijardi dolara godišnje) dolazi od oglašavanja pokazuje koliko je platforma Google Ads univerzalna i kako je brzo novi korisnici usvajaju. Ako počnete da koristite Google Ads platformu, brzo ćete shvatiti koliko ona utiče na rast, jer su sve interakcije sa publikom praćene kroz vrlo detaljnu metriku koju Google pruža. Google Ads platforma je izuzetno fleksibilna, nudeći širok spektar opcija koje mogu zadovoljiti sve vaše potrebe i zahteve.

Google Ads koristi relevantne ključne reči za oglašavanje

Ovo vam omogućava da prikažete oglas za sve pretrage koje uključuju ključnu reč koju ste odabrali. Na primer, ako ste pedijatar u Beogradu i vaša odabrana ključna reč (fraza) je „pedijatar Beograd“, vaš oglas će se pojaviti svaki put kada neko unese tu frazu u Google pretragu. Dodatne opcije oglasa omogućavaju da vaš oglas uključuje vašu lokaciju, broj telefona, slike, cene i druge detalje koji mogu bolje i relevantnije opisati vašu uslugu ili proizvod. Preciziranje i specificiranje ciljne publike omogućava vam da ciljate vašu kampanju po lokaciji, jezičkom području, pa čak i prema pretraživaču ili uređaju koji korisnici koriste za pristup internetu.

I ne samo Google…

Google Ads takođe omogućava oglašavanje na drugim veb sajtovima i aplikacijama, kao što su YouTube, Gmail i milioni partnerskih sajtova koji iznajmljuju prostor za oglase Google-u i plaćaju po kliku. Svi najposećeniji sajtovi u Srbiji – kao što su Blic, Kurir ili B92 – deo su Google Display mreže. Pored toga što se oglasi vide mnogo puta, oglasi na popularnim sajtovima su idealni i za pozicioniranje brenda, jer različiti ljudi na istom sajtu vide potpuno različite oglase na osnovu svojih interesovanja.

Google Ads je brži od SEO-a.

Glavni nedostatak oslanjanja samo na SEO kao metod za poboljšanje prodaje je to što može proći nekoliko meseci pre nego što primetite rezultate. Ovo nije slučaj sa Google oglašavanjem, jer će vaši oglasi biti prikazani odmah nakon odobrenja kampanje (obično ne duže od 30 minuta), a već nakon nekoliko sati primetićete porast poseta sajtu. Moći ćete da vidite odakle su dolazili vaši kupci, koje stranice su posetili, koliko su se zadržali, kao i druge važne podatke koji će vam pomoći da bolje razumete svoje kupce.

Na ovaj način, prodaja proizvoda će biti brža, ali ćete takođe otkriti koliko su vaši ključni pojmovi efikasni i relevantni, pa ih kasnije možete koristiti za optimizaciju sajta (SEO). Sve ovo je moguće zahvaljujući metrima i podacima koje Google Ads platforma pruža. Dakle, Google oglašavanje može postaviti vaš sajt na vrh rezultata pretrage već nekoliko minuta nakon pokretanja kampanje, a na osnovu dobijenih podataka možete kasnije dodatno unaprediti svoj SEO.

Milijarde pretraga i prikaza svakog dana

Google Ads je glavni izvor prihoda za Google. Potpuni potencijal Google platforme postaje jasan kada se uzme u obzir da se svakodnevno obavi više od milijardu pretraga preko Google-a, a YouTube (deo Google ekosistema) takođe ima više od milijardu pregleda svaki dan. Ovo znači da su mogućnosti za rast praktično neograničene. Veći budžet dovodi do više prikaza, ali takođe je ključno trošiti pametno, obezbeđujući da oglasi budu prikazani ljudima koji su zaista potencijalni kupci. Štaviše, nije potrebno nagađati koje termine kupci koriste kada traže proizvode i usluge na mreži, jer Google pruža alate koji pokazuju sve česte pretrage povezane sa određenom frazom. Na ovaj način, dobićete celu listu fraza za koje možete konkurisati za manje od sekunde, a koje su relevantne za vaš proizvod/uslugu.

Možete kontrolisati troškove oglašavanja

Ovo je možda najveća prednost Google oglašavanja, jer oglašivač ima potpunu kontrolu nad budžetom, bez skrivenih troškova. Google naplaćuje samo kada neko klikne na oglas i poseti vašu veb stranicu, ili kada neko kontaktira kompaniju putem formulara ili broja telefona navedenog na Google-u. Oglašivač odlučuje koliko je spreman da plati po kliku ili konverziji, postavi dnevni budžet, i Google neće potrošiti ni jedan cent više, a može čak naplatiti manje. Ključ za dobar Google Ads postavku je da oglašivač ponudi bar jedan cent više po kliku od konkurencije, i već će imati bolji rang. Takođe, bolje podešena kampanja će koštati manje, jer Google nagrađuje kvalitet veb sajta.

Mogućnost da pobedite konkurenciju

Google Ads pruža jedinstvenu priliku da se pozicionirate ispred konkurencije i ojačate poziciju svog brenda. Kroz set Google alata i opcija, oglašivač može u bilo kojem trenutku proveriti koji konkurenti oglašavaju za određene ključne reči, posebno one koje i sam oglašivač koristi. Oni mogu pregledati konkurentske oglase i videti koliko konkurenti plaćaju po kliku da bi se našli na vrhu prve stranice rezultata pretrage. Ako oglašivač želi da nadmaši konkurenciju, sve što treba da uradi je da kreira bolji oglas, dizajnira bolju odredišnu stranicu i ponudi samo jedan cent više po kliku.

Mali tajna o oglašavanju na Google-u u našoj zemlji je da mnogi brendovi imaju dobar položaj zahvaljujući nedostatku konkurencije i lošijem kvalitetu oglasa, a ne zbog ogromnih budžeta. Ovo predstavlja priliku za nove igrače, posebno jer je cena oglašavanja na Google-u u Srbiji još uvek vrlo niska, što ćemo detaljnije obraditi u našem sledećem blogu.