Mobilne aplikacije i igre kao marketing platforma
16 Aug 2019
Skoro da ne postoje mobilne aplikacije bez “Contains Ads” oznake, a upravo su reklame u aplikacijama one koje najviše dopiru do kupaca, jer ih je prosto nemoguće ignorisati.
Ako ste mislili da programeri postavljaju reklame u mobilne aplikacije i igre samo da bi vas nervirali i motivisali da kupite premium verziju sa tri opcije više i bez reklama, to nije baš tačno. Prihodi od reklama nadmašuju prihode od prodaje aplikacija, osim u slučaju specifičnih aplikacija koje nemaju dobre besplatne alternative. Ipak ovde nećemo govoriti o tome kako programeri mogu zaraditi od reklama, već o tome koliko reklamiranje putem mobilnih aplikacija vredi dodati u marketing plan, tj. u plan kupovine reklamnog prostora.
Razmotrimo prvo nekoliko podataka:
- Prihodi od reklamiranja putem aplikacija porasli su 80% u periodu 2016-2018, i sada iznose preko 150 milijardi dolara godinje, uz projektovanih 189 miijardi dolara u 2020. godini.
- Anketirane globalne marketinške agencije navode da će u naredih pet godina 43% budžeta klijenata biti usmereno na reklame u aplikacijama. Ovde su uključene i on-demand TV platforme, ali većina pomenutog budžeta namenjena je reklamama u mobilnim aplikacijama.
- Trećina populacije na razvijenim tržištima troši više novca na proizvode ponuđene putem reklama u mobilnim aplikacijama nego na sve proizvode viđene na drugim platformama zajedno.
- Polovina internet saobraćaja u svetu odnosi se na komunikaciju mobilnih aplikacija sa matičnim serverima i taj procenat nastavlja da raste.
- Istraživanja pokazuju da oglašavanje unutar aplikacija i igara povećava direktan prihod od reklamiranja za čak 41% u nekim slučajevima.
Reklame koje se zaista gledaju
Reklame plasirane u mobilnim aplikacijama i igrama su uvek bolje ciljane od onih koje prikazuje pretraživač. Google će vam bez razloga prikazati reklamu za uslugu šlepovanja vozila u Americi ili će vam ponuditi odličan dil da kupite tonu bakra, dok se takvi promašaji sa reklamiranjem u aplikacijama ne dešavaju. Razlog je to što reklame u aplikaciji prate tematiku aplikacije, pa će vam tako aplikacija za trčanje nuditi patike, dok će aplikacija za doterivanje fotografija nuditi objektive.
Još jedna prednost reklama na mobilnoj platformi je to što su one zaista gledane. Pažnja osobe koja se igra na mobilnom telefonu je potpuno usmerena na dešavanja na telefonu, pa će publika dobro zapamtiti reklamu čak i ako bi se možda radije igrali bez reklama. Posebno se detaljno gledaju reklame čiji pregled je propraćen nagradom. U mnogim igricama postoji opcija da se zasluži nagrada ili pređe težak nivo tako što će se od početka do kraja odgledati reklama, i te “reward ads” imaju najviši procenat kompletnih pregleda na bilo kojoj platformi.
Oglasi u igrama
Preko dve milijarde ljudi redovno se igra na svom telefonu, a reč je u jednakoj meri o ženama, muškarcima i deci. Čak 93% agencija i 86% anketiranih globalnih brendova postavlja svoje oglase u igre, pri čemu se velika većina plasmana odnosi na mobilne igre. Mlađa populacija (18-25) ima najviši nivo interakcije sa reklamama u aplikacijama i idealna je kao ciljna grupa.
Interesantno je da osobe koje se igraju na mobilnim platformama retko kupuju tako što direktno iz igre kliknu na oglas, jednostavno jer nemaju nameru da napuste igru, čak i ako ih je oglas zaintrigirao. Iz tog razloga reklame u igrama dobro je propratiti i reklamama na drugim platformama i kreirati ih tako da poruka bude laka za pamćenje.
Jedno novo istraživanje pokazalo je da 75% oglašivača kažu da im reklamiranje putem mobilnih aplikacija donosi dodatne benefite, a zadivljujućih 87% korisnika aplikacija koje sadrže reklame kažu da su reklame u njihovim omiljenim aplikacijama interesantne i da predstavljaju pozitivno iskustvo.
Transparentnost
I dok marketari imaju odličan uvid u način na koji se njihove poruke konzumiraju kada ih serviraju pretraživači i društvene mreže, postavlja se pitanje mogu li se slične informacije dobiti i kada je reč o reklamama plasiranim u aplikacijama? Aplikacija zna relativno malo o svom korisniku, međutim oglašivač može tačno videti gde, u koje vreme, na kojim aplikacijama i koliko intenzivno se plasirane relame gledaju, tako da se strategija može menjati i prilagođavati.
Svi podaci o korisniku kakve prikuplju Google ili Facebook, a koje pomažu da se reklame adekvatno ciljaju, u slučaju reklama u aplikacijama i igrama su nepotrebni. Sama činjenica da je korisnik instalirao npr. aplikaciju za obračunavanje kalorija već toliko govori da je bilo kakava analiza njegovih lajkova ili posećenih strana suvišna. Na ovaj način korisnici su zaštićeni i nema brige o povredi privatnosti, a samo reklamiranje je relativno povoljno, jer giganti kao što su Facebook i Google ne uzimaju deo kolača.
Preporuke za srpsko tržište
Naš savet klijentima i potencijalnim kijentima obuhvata dve preporuke. Prva je da mobilna verzija svake web prodavnice bude po svemu nalik na aplikaciju, jer su kupci naviknuti na funkcionalnost aplikacija i kupovaće daleko više ako je prodavnica 100% prilagođena mobilnoj platformi. Druga je da prate tržšte aplikacija na srpskom jeziku, jer sve je više domaćih aplikacija koje su popularne i korisne, te da u slučaju da postoji aplikacija čija je publika interesantna za oglašivača, obavezno razmisle o zakupu reklamnog prostora. Magento prodavnica može se veoma lako adaptirati u autentičnu Android aplikaciju, što je dobra opcija za veće sajtove, koji imaju lojalne korisnike, a ovaj tip adaptacije je daleko povoljniji od kodiranja posebne aplikacije.
Kada su u pitanju globalno popularne mobilne aplikacijame i igre, koje će da pokažu oglas ako je korisnik iz Srbije, reklamiranje u njima svakako jeste opcija, ali će cena odbiti sve kompanije sem najvećih. Ako se nude usluge ili proizvodi koji su široko traženi, takve reklame su dobra opcija.