Upoznajte BEANZ, najbolji e-commerce sajt u Srbiji za 2022
08 Feb 2023
Web prodavnica kafe beanzcafe.co.rs, koju je Smart Web lansirao pred kraj protekle godine, osvojila je prvo mesto na konkursu PC Press-a za 2022. u kategoriji e-commerce.
Staro je pravilo da nagrade ne izostaju kada se vredno radi, ali nagrade nas uvek pomalo iznenade, jer zbog fokusiranosti na klijenta i korisnike često zaboravljamo na stručnu javnost koja pažljivo prati dešavanja ne e-commerce nebu Srbije. Projekat beanz.co.rs lansiran je relativno kasno u 2022, zbog čega smo verovali da neće biti primećen neko vreme, ali stručni žiri Top 50 PC Press-a nas je demantovao, i dodelio BEANZ prodavnici prvo mesto u kategoriji web trgovine.
Posebno nam je drago to što žiri uzima u razmatranje sve sajtove koji su napravili pomak u svojim oblastima, bez obzira koliko je sajt veliki ili moderan, pa su tako u prvih pet, zajedno sa beanz.co.rs, istovremeno i poznati Gigatron i manje poznata Gajbica, platforma koju i sami koristimo za dostavu voća u Smart Web. Kao što Gigatron pomera granice u domenu trgovine velikih razmera, tako je i Gajbica odličan primer kako mali biznis može da lansira funkcionalan i dopadljiv sajt, odnosno da nije dovoljno samo pokrenuti Instagram stranicu i zatim se pitati zašto biznis ne raste.
Sajt BEANZ nalazi se na polovini puta između ova da pola, i predstavlja tipičan sajt kakav jedna kompanije srednje veličine fokusirana na web prodaju treba da poseduje. Beanz je brend espresso kafe koja stiže direktno sa porodičnih plantaža Brazila, Kolumbije i Indije, uz fokus upravo na single-origin kafu čije je poreklo poznato, čak u toj meri da je na sajtu moguće direktno upoznati uzgajivače čiju kafu kupac pije. Osim same kafe, Beanz nudi i opcije za pretplatu koje uključuju espresso aparate, pri čemu kupac sam konfiguriše koja kombinacija kafe će stići u njegov dom svakog meseca. Ono što dodatno izdvaja BEANZ prodavnicu je ponuda promotivnih artikala, kao što su šolje, termosi i majice, a naručena kafa stiže maksimalno sveža, direktno iz pržionice, jer kompanije prži samo onliko kafe koliko je naručeno.
U slučaju beanz.co.rs imali smo sreću da sarađujemo sa kompanijom kakve u e-commerce biznisu nazivamo idealnim klijentom, jer su prednosti u odnosu na konkurenciju jasno vidljive i moguće ih je lako prikazati, a proizvod je pogodan za web prodaju. Programerski deo posla bio je relativno lak, budući da u Smart Webu kreiramo web prodavnice i sa desetinama hiljada artikala, međutim dizajnerski smo zaista dali svoj maksimum, jer smo lično osećali da ovaj projekat to zaslužuje. Dizajn je autentičan ali nije prekomplikovan, jednako dopadljiv na mobilnoj i desktop platformi, uz odlične fotografije direktno sa plantaža kafe. Kompanije koje imaju značajne resurse i na polju dizajna i na polju programiranja uvek su u prednosti kada se realizuju web prodavnice, budući da je našim kolegama koje su okrenute uglavnom programiranju teže da naprave unikatna rešenja, a to je upravo ono što se traži kada se prodaju proizvodi koji imaju specifičnu priču. Generičke web prodavnice mogu biti dobro rešenje za neke situacije, ali kada sajt mora već na prvi pogled da odslikava poruku koju klijent šalje, unikatan dizajn postaje obavezen, i nema gotove teme koja to može da zameni.
Vredi napomenuti da Smart WEB danas koristi Magento 2 e-commerce platformu i za prodavnice kao što je BEANZ, koje nemaju posebno veliki broj artikala, a ne samo za najveće web prodavnice. Iskustvo je pokazalo da je Magento platforma u toj meri pogodnija za svaku vrstu web poslovanja od drugih rešenja, da su danas gotovo svi Smart Web sajtovi bazirani na ovoj platformi. Čak i kada klijent nema potrebu da obavlja komplikovano upravljanje proizvodima između prodavnica, da svakodnevno menja akcije i usklađuje ponudu sa tražnjom, prednosti ove platforme u lakoći kreiranja novih stranica i proizvoda, SEO optimizaciji, marketingu i izveštavanju su tolike da više ne preporučujemo druge platforme klijentima kojima je online prodaja glavni izvor prihoda, pa makar imali i samo nekoliko proizvoda.
Kao što smo rekli na početku, nagrade nas uvek pomalo iznenade, ali kada stignu one nas motivišu da nadmašimo sebe u narednom projektu i budemo sve boljii. Ako imate na umu početak ili razoj vašeg e-commerce projekta, navratite da porazgovaramo na tu temu uz šoljicu BEANZ kafe.