Sva iskustva potrošača uskoro na jednom mestu

18 Mar 2021

Zadovoljstvo nam je da vam predstavimo novi, inovativni portal iskustva.online. Portal objedinjuje iskustva kupaca u vezi najčešće pretraživanih proizvoda i usluga, sa ciljem je da postane prva lokacija na koju kupci odlaze pre i posle kupovine.

Da li dijeta funkcioniše? Da li je novi TV brend dobar? Da li proizvod odgovara obećanju iz reklame? 

Istraživanja su pokazala da 80% online kupaca čita komentare drugih kupaca pre nego što se odluče za kupovinu, a čak dve trećine kupaca više veruje utiscima drugih kupaca, nego preporukama porodice i prijatelja. Međtim, proces istraživanja može trajati satima, ili čak danima. 

Domaće tržište znatno kasni za razvijenim zemljama kada je u pitanju glas kupaca. Vrlo je malo potrošačkih portala koji se bave konkretnim proizvodima, nezavisnih review sajtova gotovo da nema, a većina trgovaca i prodavaca ne dozvoljava komentarisanje proizvoda na svojim sajtovima i profilima na društvenim mrežama, ili, ako dozvoljavaju – filtriraju negativne komentare.

Evidentno je da je takva situacija krajnje loša za kupce, jer oni nemaju lak način da steknu jasnu sliku o proizvodima i uslugama. Međutim, idejni tvorci sajta iskustva.online smatraju da je takva  situacija loša i za prodavce, jer je vrlo malo kanala kroz koje može da se probije dobar glas o vrednim proizvodima, dok istovremeno loši proizvodi ne dobijaju kritike koje zasužuju. 

Alfa verzija sajta pokrenuta je 15. marta

Tim koji stoji iza ove ideje duboko veruje da je naše tržište „zrelo“ za jedan masovno posećen portal na kome će kupci moći da saznaju iskustva drugih, kao i da iznose svoja iskustva, te da bi to ublažilo mnoge probleme u domaćem e-commerce prostoru i ubrzalo njegov napredak. 

Portal, koji nam je veliko zadovoljstvo da razvijamo, trenutno je Alfa fazi, a punu funkcionalnost će dostići u drugoj polovini ove godine. Naručioci su, za nas neočekivano, izneli želju da portal bude online čim se podigne sajt, iako su i dizajn i funkcionalnosti tek u preliminarnoj fazi, jer žele da svako iskustvo koje bude uneto na sajt odmah bude i svima dostupno. U skladu sa time, sajt možete pogledati već danas. 

Kako saznati iskustva drugih kupaca?

Podaci sa Google-a pokazuju da domaći kupci izuzetno često pretražuju iskustva drugih kupaca sa različitim proizvodima. Iskustva sa uslugama se jednako često pretražuju, tako da je veliki deo pretraga vezan za turističke agencije, online platforme i prodavnice ili ordinacije. Pretraga koje sadrže reč “iskustva” ima na desetine hiljada svakog dana. 

Dakle, potražnja je velika. Kakvo je stanje sa ponudom? Odgovor je: i loše i dobro. Sa jedne strane, postoji veliki broj foruma na kojima korisnici iznose svoja detaljna iskustva, a tu su i brojni komentare na informativnim sajtovima i društvenim mrežama. Ali, sa druge strane, Google ne dolazi lako do tih rezultata. Forumi obično nisu na prvoj stranici Google-a, a isto važi i za “stare” vesti, da ne pominjemo društvene mreže, kod kojih pretraga funkcioniše samo po sistemu nekoliko preporuka. Dakle, iskustva su tu, ali prosečan korisnik neće ih lako naći.

iskustva online smart web

Sada kada znamo gde da potražimo iskustva, ostaje pitanje u kojoj formi bi posetioci sajta iskustva.online želeli da ih vide? Citiranje ocena korisnika jeste interesantan format, ali tada bi svaka stranica sa iskustvima bila veoma duga i bilo bi potrebno znatno vreme da se ona izradi, uz neizbežne probleme sa autorskim pravima. 

Umesto toga, copy-paste biće zamenjen starim, dobrim ljudskim radom tj. pisanjem, jer na osnovu pročitanih iskustava, može se lako doneti sud da li su korisnici zadovoljnim proizvodom ili uslugom, kao i zašto su zadovoljni ili nezadovoljni. 

Pravilo velikih brojeva ovde nam ide na ruku, jer se bitne prednosti i mane ponavljaju u online diskusijama, tako da brza pretraga foruma pokazuje da određeni automobil ima karoseriju koja brzo rđa ili da je određeni hotel odličan jer je na najboljem delu plaže.

Teme koje najviše interesuju kupce su automobili, kućna tehnika, turizam i zdravlje

Nakom što utvrde šta korisnici koji su se susreli sa proizvodom ili uslugom imaju da kažu, ekipa sajta iskustva.online to sumira u desetak rečenica, uz jasno definisane prednosti i nedostake proizvoda, onako kako su ih korisnici percipirali. Na ovaj način, konciznim sumiranjem, dobija se daleko čitkije i bolje rezimiran presek iskustava, uz navođenje najvažnijih izvora iz kojih su dobijene informacije, kako bi sve bilo transparentno. 

Misija portala nije da proglasi proizvod dobrim ili lošim, već da objektivno prenese utiske korisnika. Možda je proizvod odličan ali ga kupci pogrešno koriste, možda proizvod ima opasnu manu, ali se za nju još ne zna. Zato i cilj sajta nije da dođe to konačne istine, već da iznese šta kupci, posebno oni koji su koristili proizvod ili uslugu, misle na tu temu.

Korisnici interneta vrlo precizno definišu svoje pretrage, a njihove pretrage su teme za israživanje i pisanje

Vizija

Autori projekta duboko veruju u efekat lavine, odnosno da je dovoljno obraditi nekoliko hiljada najčešće pretraživanih iskustava da bi sajt postao masovno posećen, a kada se to desi otvaraju se vrata za početak dijaloga između kupaca i prodavaca, jer prodavci i pružaoci usluga više neće moći da ignorišu stavove većine kupaca. Naravno, na sajtu neće biti moguće da brendovi plate da se o njima piše bolje, čak ni indirektno.

Dobro posećen sajt može da plati svoje održavanje, i za naše klijente to će biti merilo da je projekat uspeo. To će, naravno, biti i dobar znak da će portal iskustva.online uspeti i u svojoj duguročnoj misiji – da doprinese razvoju domaćeg tržišta, a pogotovu trgovine putem interneta. 

Do kraja leta 2021. godine nadamo se da će biti obrađene sve najpretraživanije fraze, odnosno da će biti pokriveno oko tri hiljade fraza, što je okvirno granica između često pretraživanih pojmova i onih ostalih.

Ali to je samo jedna stanica na dugom putu, jer tada se planira prelazak na fazu 2, u kojoj će glavnu ulogu imati sami kupci, koji će kreirati lične sadržaje (pomalo nalik na društvenu mrežu), ali o tome više uskoro.

Share: Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

DOĐI

Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića 20
Beograd

ZOVI

+381 65 88 60 801

PIŠI

office@smartweb.rs